גישור

גישור הוא דרך לפתרון יצירתי של סכסוכים אותם לא ניתן ליישם בתביעה משפטית נכסים בלתי מוחשיים, נקראים קניין רוחני.

כאשר סוגיית הבעלות בהם אינה וודאית ומעורפלת אין בהכרח ערובה, כי הזכויות בקניין זה שייכות לכם, גם אם רשמתם אותן בחוק ניתן יהיה לבטל את רישומם ואפילו לקבוע אם אתם אף מפרים זכויות של צד שלישי שיחייב אתכם בתשלום פיצויים. במקרים אלה כדאי למצוא עורך דין לגישור הבקיא בנושאי הקניין הרוחני, כך שתוכלו להסדיר מחלוקות בנושא זה ולדעת מה החוק אומר לגביכם.

כיצד מוצאים עורך דין לגישור שיהיה מיומן בנושא שלכם?

בעריכת הדין, ישנם נושאים ותת נושאים. אם אתם נמצאים לפני תביעה או דרישה לגבי זכויות שנלקחו מכם, יש למצוא עורך דין לגישור אשר יבהיר לכם מול החברה או האדם שברצונכם לתבוע, או לחלופין זה שמעוניין לתבוע אתכם בנושא קניין רוחני. יש למצוא את מי שבקיא בתחום זה וכבר ייצג חברות בתחום מזה שנים. עורכת דין אורלי ספיר סחייק ייצגה ומייצגת שנים לקוחות ואף ביצעה גישורים רבים בנושא זה.

גישור בנושאי קניין רוחני ו/או בכל תחום משפטי אחר כגון: משפט מסחרי, דיני עבודה וכדומה, בא לעולם כדי לאפשר לצדדים המתגרשים, להמשיך ולנהל מערכת יחסים סבירה במקום "שריפת גשרים" שבו אחד הצדדים זוכה בניהול תביעה בבית המשפט.

הגישור מאפשר לצדדים לבנות שיח בונה, תוך ראיית מצבו וכניסה לנעליו של הצד השני, הבנת המניעים והאינטרסים שמנחים את כל אחד מהצדדים.

עו"ד אורלי ספיר היא באישיותה הנעימה והרגישה ביחד עם מקצועיות וחדות הבנת מצבים ויצירתיות במציאת פתרונות בונים, מאפשרת ומקנה לצדדים את המקום הנוח הטבעי והנעים למציאת פתרונות יצירתיים לסכסוכים כספיים ואחרים בנושא קניין רוחני תשלום תמלוגים, מתן רישיונות, פתרונות לאחר ביצוע הפרת זכות יוצרים ו/או גניבת מוניטין.

גישור הוא דרך לפתרון סכסוך ומחלוקות בדרך שונה נינוחה והרמונית, שתאפשר שיתוף פעולה ושליטה על התוצאה בדרך שסופה חיוך והצלחה לשני הצדדים, הקניית כלים להמשך הדרך, קיצור תהליכים והוזלתם, פתרון אמיתי לבעיות, מעל ומתחת לפני השטח המקובל על שני הצדדים בכל נושא.

דוגמאות לגישור בקניין רוחני, פתרון סכסוכים המתייחסים לחוזים ופטנטים בתחומים שונים כגון: מחשבים, מולטימדיה, חוזה הפצה, רישיונות שימוש, חוזי מחקר ופיתוח, מיזוגים, רכישות ספורט, הסכמי שיווק, פרסום, מוזיקה וקולנוע.

סכסוכים בתחום הקניין הרוחני

מדובר בסכסוכים בעלי אפיונים מיוחדים, המתייחסים לסוגיות משפט ייחודיות הקשורות לנושאים כגון: חופש המידע, חופש העיסוק, חופש הביטוי, שדורשים התמחות של המגשר בתחום הקניין הרוחני כתנאי לניהול הגישור באופן מקצועי.

עיסוק בנושאים אלה, בתחום הקניין הרוחני (זכויות יוצרים, סימני מחסר, פטנטים, מדגמים, סוד מקצועי, מוניטין, דיני אינטרנט וכיו"ב) מצריך הבנה טובה בסוגיות אלה, תוך בחינה מעמיקה של האופציות העומדות לרשות הצדדים, והן להערכה נכונה של סיכונים וסיכויים – והעניין לציבור, מעצם השתייכות הנושא לקניין רוחני.

מאחר ומדובר בבני אדם, קיים משקל למרכיב האמוציונלי של הנפשות הפועלות מה עוד שמדובר בעשייה ופרי יצירה של אחד הצדדים, שמטרתו לשמור עלייה כזו – מאחד ולהפיק את היתרונות המסחריים מאותה יצירה ו/או המצאה – מאידך.

היתרונות הבולטים של ניהול גישור על פני הליך בבית משפט

1. שהשליטה על ההליך נמצאת בידי הצדדים, הם בוחרים בו ולמעשה מדובר בהליך שאין בו מפסידים סוג של WIN WIN.

2. חסיון ההליך מאפשר לצדדים לדון בנושאים רגישים מאוד מבלי לתת להם חשיפה, ולעיתים זהו המשקל המכריע בבחירת ההליך הגישור בסכסוכים בנושא קניין רוחני.

3. עלות ניהול תיק קניין רוחני בבית המשפט יכולה להגיע לסכומים גבוהים ואין שיפוי של הצד המנצח על הוצאותיו.

4. בנושא קניין רוחני ופטנטים, פתרון הסכסוך בדרך יצירתית כגון גישור תהווה בחירה טבעית, כיוון שפסיקת בית המשפט תהיה על פי הדין בלבד, לעומת זאת – בגישור, יכולים שני הצדדים לשבת עם המגשר ולהעלות פתרונות          יצירתיים לסיום המחלוקת.

5. היתרון של המשכיות מערכת היחסים העסקית והחשובה אפילו הבינאישית בדרך כלל האווירה שנוצרה אחרי הסכם גישור מוסדר, היא טובה, ונינוחה ומאפשרת המשך קיום יחסים טובים לאחר סיום ההליך.

6. בחירה דרך גישור ממחישה את רוח היצירה של הסכמים בתחום הקניין הרוחני והפטנטים ולכן גם כאן עדיפה על פני כל פתרון משפטי אחר (בימ"ש ו/או בוררות).

7. המגשר כאיש מקצועי בתחום הקניין הרוחני מבין את חשיבות הבעיה, והמשמעויות השונות שלה וההיבט החוקי שלה ויוכל לכוון את הצדדים לפתרונות כוללים שפותרים לא רק את הסכסוך העכשווי

אלא מונעים בעיות עתידיות בנושא.

לקבלת מידע נוסף ויעוץ משפטי בנושא ניתן לפנות למשרד עו”ד אורלי ספיר סחייק בטלפון: 04-8528528 | 054-2122878 או להשאיר פרטים ואנו נחזור אליכם.

מאמרים משפטיים נוספים

חוק עוולות מסחריות וגניבת עין

חוק עוולות מסחריות

בישראל יש מערכת חוקים מאוד סבוכה ומי שאינו מתמחה במשפט לרוב מתקשה להבין אותה. מטעם זה, ועל מנת שההדיוט (אדם מן היישוב) יוכל להתמצא במערכת

לקריאה »
מהו הסכם סודיות nda

הסכם סודיות NDA

הסכם סודיות סודות מסחריים הינם הנכס המשמעותי ביותר שיכול עסק להחזיק כיתרון בעל ערך, על פני המתחרים בשוק. הבעיה מתחילה כאשר העסק נאלץ לצורך כזה

לקריאה »
סוד מסחרי כל המידע

סוד מסחרי

גניבת סוד מסחרי ו/או שימוש בו ללא רישום מוגדר כעוולה מסחרית בחוק עוולות מסחריות, תשנ"ט- 1999. סוד מסחרי מוגדר בחוק: מידע סודי מכל סוג שאינו

לקריאה »