דף הבית » מאמרים משפטיים
מאמרים משפטיים
לראות את התמונה המלאה - תוכן משפטי בגובה העיניים
מאמרים משפטיים

מאמרים, תובנות וטיפים פרקטיים שנכתבו מתוך ניסיון אישי ומשפטי עשיר. כל תוכן כאן נועד להנגיש מידע, להאיר סוגיות מורכבות, ולספק כלים שיעזרו להבין את התמונה המלאה – ולקבל החלטות מדויקות ובטוחות יותר.

חשבתם שניתן להשתמש בתמונה מעמוד הפייסבוק – אז טעיתם!
צלם גילה שתמונה שלו הועלתה לאתר של עמותה ימנית "חננו" וטען כי כבודו נפגע בשל עיוות מסר שניסה להציג. בימ"ש קבע כי נפגעה זכותו המוסרית של הצלם עקב הוצאת הצילום מהקונטקסט המקורי בו פורסם לראשונה. העובדות במקרה זה היו כדלקמן: הצלם גילה כי תמונה שצילם בהפגנה באוגוסט 2012 הופיעה בעמוד הפייסבוק של עמותה המעניקה שירות […]

סיכון ברשתות החברתיות
איך מעסיק יוכל להימנע מסיכון גבוהה ברשתות החברתיות בעולם של רשתות חברתיות העובדים שלנו מעמידים אותנו, בין אם הם רוצים ובין אם לא, בסיכון של חשיפה של נתונים רגישים של העסק או האירגון ע״י פוסטים או שיתופים. במאמר הזה, אנחנו נדבר על 13 דרכים להתמודד עם התופעה על מנת למנוע סיכונים מיותרים של חשיפת מידע […]

מה הוא ייפוי כוח מתמשך
אדם הוא רב פעלים, וככל שתוחלת החיים גדלה עולה שאלה ביחס לאיכות החיים ויותר מכך, כיצד אני יכול לדאוג, שכאשר לא אוכל לשלוט במה שקורה בחיי, מה בכל זאת יקרה בחיי? – על כך בא להשיב הייפוי כוח המתמשך. קחו גם את הנתון שיותר ויותר אנשים חולים במחלת הדמנציה או השיטיון (לא עלינו) וכך נוצר […]

יבוא מקביל במבט משפטי
במציאות המסחרית שבה אנו חיים, אין כבר משמעות לגבולות המדינה, בגלל המסחר האלקטרוני באינטרנט שקיבל תאוצה גבוה מאוד, ובטח ובטח בעקבות משבר הקורנה. כמעט אין מי שלא הבין, שזה נוח יותר, קל יותר, יכול להיעשות בכל שעה של היום, כשאתה לובש מחלצות שחושפות טפח או שניים… בלי הצורך למצוא חניה, לתכנן שמישהו ישמור על הילדים […]

גוגל אינה אחראית לפרסום לשון הרע
גוגל אינה אחראית לפרסום לשון הרע שמופיע בתוצאות החיפוש? האם גוגל אחראית לפרסום לשון הרע שמופיע בתוצאות החיפוש? זו השאלה שעלתה בפסק דין של כבוד השופטת ח’ ינון בת”א 49918-05-12 עו”ד עמי סביר נ’ שאול בר נוי ואח’, ונענתה בשלילה. עו”ד תבע מנהל ומפעיל אתר אינטרנט שמפרסם פסקי דין ואת מנוע החיפוש גוגל בטענה שהם […]

המצאה חדשה
מה יכול להיחשב להמצאה חדשה? יזם שפיתח במסגרת עיסוקיו תיק מים ייחודי שמיועד לגילאי שנתיים ומעלה, פנה לחברת מוצרי טיולים "שורש" וטען כי במגעים עסקיים שהיו בינו לבין החברה, למעשה סייע לחברה בפיתוח מנשא מים לילדים. היזם הציע לחברת שורש שיתוף פעולה בשיווק המנשא ונפגש לצורך כך מספר פעמים עם מנכ"ל החברה ומנהל המוצר שלה. […]