דף הבית » מאמרים משפטיים
מאמרים משפטיים
לראות את התמונה המלאה - תוכן משפטי בגובה העיניים
מאמרים משפטיים

מאמרים, תובנות וטיפים פרקטיים שנכתבו מתוך ניסיון אישי ומשפטי עשיר. כל תוכן כאן נועד להנגיש מידע, להאיר סוגיות מורכבות, ולספק כלים שיעזרו להבין את התמונה המלאה – ולקבל החלטות מדויקות ובטוחות יותר.

חסימת דף פייסבוק
היום, מאחר והשיווק הדיגיטלי הוא נשמת אפו של העסק, חסימת דף פייסבוק ו/או אינסטגרם – גורמים בשבריר שנייה לניתוק העסק מהרוכשים ו/או אלה שנדרשים לקבלת שירות, שמספק בעל העסק ו/או בית העסק עצמו. משמעות חסימת הדף היא שלא תוכל להתקיים אינטרקציה עם הפוסטים ו/או הפרסומים של העסק. נחסמת היכולת לשלוח לדף הודעות או לפרסם בדף […]

הפרת הסכם סודיות
הכלים המשמעותיים של עסק ביצירת בידול ויתרון בשוק הצרכני הם הקניינים הרוחניים שמאחורי המוצרים או השירותים אותם הוא משווק. הכוונה לפטנטים, עיצובים ושאר היתרונות הרעיוניים שמאחורי התוצרים הסופיים, אשר הופכים את המוצר או השירות של העסק לשווה יותר על פני האחרים. פעמים רבות כדי לשמור על היתרון לאורך זמן שומרים על סודיות הפטנט או הרעיון […]

רישום סימן מסחר בינלאומי
רישום סימן מסחר במדינת ישראל מגן על המוצר או השירות של בעל הסימן מפני חיקויים והטעיות באמצעות הסימן בתחומי הטריטוריה של מדינת ישראל בלבד. בעלי עסקים רבים שמשווקים את מוצריהם במדינות נוספות, לעיתים מרובות, מעוניינים בהגנה איכותית בכל המדינות הרלוונטיות להם, ובצדק. בעבר היה צורך לרשום את סימן המסחר בכל מדינה בפני עצמה ולשלם בכל […]

רישום זכויות יוצרים
כל יוצר המוציא תחת ידיו מוצרים אומנותיים, מכל סוג שהוא, מכיר את התחושה הקשה של איבוד הייחודיות. לפעמים לוקח חודשים ואפילו שנים עד שהיצירה האישית מקבלת במה וקהל, וביום אחד, לפעמים אפילו מהר מאוד- הוא מגלה את חיקויים והעתקות המציפים את הרשת, את בתי האופנה ומה לא. החוק מגן על זכויות יוצרים באופן בסיסי לתקופה […]

הפרת סימן מסחר
בעל עסק קם בבוקר, פותח את הטלפון ומגלה פתאום את סימן המסחר שלו מככב על שיווק מוצר שונה לחלוטין מזה שלו. הוא מצליח לזהות שזהו רק חיקוי ולא ממש אותו הגוון והפונט, אבל הלקוחות ממש לא יטרחו לערוך את ההשוואה הקפדנית הזו, ומכאן הדרך קצרה לבלבול שמתורגם להפסדים, והמוניטין של העסק בסכנה מיידית. זהו מקרה […]

תיאור כוזב והתערבות לא הוגנת
עוולת תיאור כוזב נוגעת בכל הקשור להטעיית צרכנים בהקשר של יסוד הפרסום ובפשטות : פרסום מטעה. חוק עוולות מסחריות בסעיף 2 לחוק קובע: "(א) לא יפרסם עוסק מידע ולא יגרום לפרסום מידע, אשר הוא יודע או שהיה עליו לדעת שהוא אינו נכון, לגבי עסק, מקצוע, נכס או שירות, שלו או של עוסק אחר (להלן – […]