התנגדות לרישום סימן מסחר

התנגדות לרישום סימן מסחר

התנגדות לרישום סימן מסחר ככל שתוגש ע"י כל גורם שיש בידו טענה ולו דחוקה לכך שהסימן המבוקש אינו כשר לרישום כסימן מסחר.

במרבית ההתנגדויות נטענת הטענה כי הסימן המבוקש לרישום דומה לסימנים רשומים אחרים באופן אשר עלול להטעות את הציבור, להפר את זכותם לשימוש ייחודי ובלעדי בסימן הרשום או לגרום לתחרות מסחרית בלתי הוגנת.

נטל ההוכחה כי הסימן ראוי להירשם מוטל על מגיש הבקשה לרישום סימן מסחר.

העובדה שסימן מסחר כלשהו אינו רשום בישראל אין בה לכשעצמה כדי לנעול את שערי הרשם בפני בעלי הסימן לעמוד בהליכי ההתנגדות, החפץ להשתמש באותו סימן מסחר או בסימן מסחר הדומה לזה  של המתנגד.

בכוונה גם לסימני מסחר המוכרים היטב אפילו אם טרם נרשמו כדין בפנקס סימני המסחר. סימני מסחר המוכרים לציבור הרחב כגון קוקה קולה, גו'רג'יו ארמני, במוו  וכיוב'.

על מנת לבסס את התנגדותו, על בעל הסימן המוכר היטב להוכיח שהשימוש בסימן המבוקש עשוי להסב נזק לסימנו הרשום.

בנוסף על בעל הסימן המוכר היטב להוכיח את קיום "הקשר" הקיים בין הטובין המוגנים על ידי הסימן המוכר היטב הרשום כדין לבין הסימן שהוגש לרישום.

בהעדר קשר בין הטובין וקיום נזק פוטנציאלי, שהם תנאים מצטברים תדחה ההתנגדות.

סיבה נוספת להגשת התנגדות הינה הצורך להגן על תקנת הציבור ועל תחרות מסחרית הוגנת. ככל שהסימן המבוקש דומה יותר במהותו  וביסודו לסימון הרשום בפנקס סימני מסחר על שם בעל סימן מסחר אחר, כך יוכשר ביתר קלות הבסיס לקבלת ההתנגדות לרישום הסימן המבוקש כסימן מסחר.

התנגדות לרישום סימן מסחר הינה הליך משפטי אשר נערך בפני רשם סימני מסחר ,כנגד בקשה שהתקבלה לרישום ע"י מחלקת סימני מסחר בתום הליך הבחינה, אולם בטרם נרשם סימן המסחר בפנקס סימני מסחר. בתום הליך הבחינה הבקשה מפורסמת להתנגדויות לתקופה בת שלושה חודשים.

חשוב לזכור כי הליך ההתנגדות הינו הליך מורכב אשר דורש ידע ומומחיות מקצועית בתחום סימני המסחר. לכן מומלץ להיעזר בשרותי עו"ד אשר בקיא בתחום שכזה, כדוגמת המחברת.

לדוגמא :התקבלה התנגדות eBay לרישום סימן המסחר CARBAY.

המתנגדת טענה כי הסימן אינו כשיר לרישום וכי המבקשת בחרה בסימן המבוקש בחוסר תום לב מתוך ניסיון להיבנות מן המוניטין אשר צברה המתנגדת.

שאלת הדמיון בין הסימנים תחתך לפי המבחן המשולש. מבחן המראה והצליל שהוא המבחן המרכזי, ובין מבחני משנה: מבחן סוג הסחורות וחוג הלקוחות ומבחן יתר נסיבות העניין.

השוואת הסימנים תעשה תוך התחשבות במראה הסימן בכללותו, ובעובדה שזכרונו של הצרכן איננו מושלם ושההשוואה מתבצעת כאשר שני הסימנים אינם מוצבים בהכרח זה לצד זה.

בנוסף יש לתת משקל לדמיון בין הרכיבים הדומיננטיים.

הרשם נתן משקל רב להיבט החזותי ,שכן מדובר בסחר מקוון אשר בו נתקל הצרכן במראה הסימנים בתהליך הרכישה במרשתת.

בפסיקה נקבע, כי רף הקשר נמוך מרף ההטעיה. במילים אחרות, ניתן יהיה למנוע רישום סימן מוכר היטב מרשום, גם אם אין הטעיה.

ההגנה על סימן מסחר מוכר היטב ודוקטורינת הדילול, "נועדו למנוע פגיעה כלכלית בבעלי סימן מסחר חזקים" הנגרמת משימוש בסימן מסחר שנראה כי קיים בינו לבין סימן מסחר חזק קשר, אולם צרכן לא יטעה בין שני הסימנים.

שתפו את המאמר

מאמרים נוספים לקריאה

התנגדות לרישום סימן מסחר
מאמרים משפטיים

התנגדות לרישום סימן מסחר

התנגדות לרישום סימן מסחר ככל שתוגש ע"י כל גורם שיש בידו טענה ולו דחוקה לכך שהסימן המבוקש אינו כשר לרישום כסימן מסחר. במרבית ההתנגדויות נטענת

עורך דין דיני אינטרנט
מאמרים משפטיים

מנגנון "הודעה והסרה"

האם מנהל אתר אינטרנטי, מנהל פורום או הבעלים של אתר אינטרנט אחראי לפרסום פוגעני שבוצע ע"י הגולש באתר? תחילה – עלינו לדעת מהו פרסום פוגעני.

רישום סימן מסחרי
מאמרים משפטיים

מחיקת סימן מסחר

סימן מסחר הינו סימן (בין עם סמליל או רק מילים או צירוף של השניים), אשר מבדיל את העסק של בעליו משאר המתחרים. בין אם הנך

פרשת שירביט
מאמרים משפטיים

פרשת שירביט – זה כאן, גם בעסקים קטנים

אימתו של כל בעל מאגר מידע היא אירוע של אבטחת מידע. בתאריך 1/12/20 פורסם באמצעי התקשורת על אירוע אבטחת מידע בחברת הביטוח "שירביט". באופן שמידע

חסימה בפייסבוק
מאמרים משפטיים

חסימת דף פייסבוק

היום, מאחר והשיווק הדיגיטלי הוא נשמת אפו של העסק, חסימת דף פייסבוק ו/או אינסטגרם – גורמים בשבריר שנייה לניתוק העסק מהרוכשים ו/או אלה שנדרשים לקבלת

הפרת הסכם סודיות
קניין רוחני

הפרת הסכם סודיות

הכלים המשמעותיים של עסק ביצירת בידול ויתרון בשוק הצרכני הם הקניינים הרוחניים שמאחורי המוצרים או השירותים אותם הוא משווק. הכוונה לפטנטים, עיצובים ושאר היתרונות הרעיוניים

רישום סימן מסחר בינלאומי
סימני מסחר

רישום סימן מסחר בינלאומי

רישום סימן מסחר במדינת ישראל מגן על המוצר או השירות של בעל הסימן מפני חיקויים והטעיות באמצעות הסימן בתחומי הטריטוריה של מדינת ישראל בלבד. בעלי

רישום זכויות יוצרים
זכויות יוצרים

רישום זכויות יוצרים

כל יוצר המוציא תחת ידיו מוצרים אומנותיים, מכל סוג שהוא, מכיר את התחושה הקשה של איבוד הייחודיות. לפעמים לוקח חודשים ואפילו שנים עד שהיצירה האישית

הפרת סימן מסחר
סימני מסחר

הפרת סימן מסחר

בעל עסק קם בבוקר, פותח את הטלפון ומגלה פתאום את סימן המסחר שלו מככב על שיווק מוצר שונה לחלוטין מזה שלו. הוא מצליח לזהות שזהו