היום, מאחר והשיווק הדיגיטלי הוא נשמת אפו של העסק, חסימת דף פייסבוק ו/או אינסטגרם – גורמים בשבריר שנייה לניתוק העסק מהרוכשים ו/או אלה שנדרשים לקבלת שירות, שמספק בעל העסק ו/או בית העסק עצמו.
משמעות חסימת הדף היא שלא תוכל להתקיים אינטרקציה עם הפוסטים ו/או הפרסומים של העסק. נחסמת היכולת לשלוח לדף הודעות או לפרסם בדף הפייסבוק. האינטרקציה עם הגולשים נפסקת, אין אפשרות להשיב לתגובות ו/או לסמן לייק.
כמו כן לא תוכלו לעקוב אחר הדף שבחרתם אם סימנתם לו לייק, הסימון יבוטל ולא תוכלו לעקוב אחריו. כשמדובר בדף עסקי, מדובר בנזק כלכלי ממשי, מאחר וברגע אחד נעצרת יכולת ההמרה והמכירה בשיווק הדיגיטלי.
חסימת דף עסקי עוצרת את האפשרות לפרסם ולקדם את העסק באופן ממומן ולכן, מאחר ופייסבוק היא פלטפורמת פרסום הכפופה לכללים שקבעה בתנאי השימוש, יש לציית לאותם תנאים. הדף העסקי הוא נכס דיגיטלי שנוצר ע"י בעל העסק שחשוב להשאיר אותו זמין, ולדעת איך להשתמש בו כדי למנף בעזרתו את העסק.
תנאי השימוש, ומדיניות הפרסום הם הכללים שעל הגולשים לנהוג על פיהם. כל חריגה מהם עלולה לגרור סנקציה של השהייה או חסימה עד לבירור.
זו הסיבה שעסק שמכבד את עצמו ראוי שיהיה לו אתר אינטרנט מאחר והאתר הוא בשליטתו ואינו כפוף לכללי המדיניות של הפלטפורמה, עליה מפרסם בית העסק כגון: פייסבוק ו/או אינסטגרם וכדומה.
תופעה לא בריאה היא, מתן אפשרות גישה לצד ג' לדף העסקי, כשאותו גוף או יחיד משתמש בסמכות שנתנה לו למטרה מאוד ספציפית כגון: שיווק דיגיטלי, לשימוש אחר וכאמצעי לחץ על בעל העסק.
אם נתקלתם במצב דומה, אוכל לסייע לכם להסיר את החסימה ע"י פניה ל – META.
לעיתים החסימה מתרחשת עקב באג של המערכת שמזהה דבר בצורה שגויה. חשוב להכיר את מדיניות השימוש של הפלטפורמה על מנת לאפשר להגיש ערעור מסודר עם נתונים, שמוכיחים שפעלת כראוי.