רישום פטנט על רעיון תהליך רישום פטנט

רישום פטנט על רעיון תהליך רישום פטנט

מהו פטנט על רעיון ? כיצד רושמים פטנט על רעיון ומה כולל תהליך הרישום? כל מה שצריך וחשוב לדעת על רישום פטנטים על רעיונות בעמוד שלפניכם.
חוק הפטמנטים המונהג במדינת ישראל מאז שנת 1967 (חוק הפטנטים התשכ"ז), הוא חוק המכיר בהגנה על רעיונות ברי מימוש לפרק זמן קצוב מראש, כאשר המינוח בו עושה החוק לגבי פטנטים כאלו ואחרים הוא "המצאה". ההגנה המשפטית הניתנית לבעל ה-המצאה נועדה למנוע מאחרים לעשות שימוש בפטנט הרשום, כאשר על פי החוק, פטנטים ניתנים על המצאות שעניינן מוצרים ו/או תהליכי ייצור תעשייתיים, ומנגד, הזכות לפטנט אינה חלה על תגליות, רעיונות שיווקים, תיאוריות מדעיות ותוכנות מחשב. יחד עם זאת, חשוב לציין שהזכות המשפטיות הניתנת לפטנטים כאלו ואחרים היא מקומית בכל אחת ממדינות העולם.
ההגנה לא ניתנת על הרעיון אלא על דרך ביטוי הרעיון באמצעות האמצאה.

למה כדאי לרשום פטנט?

רישום פטנט נועד בראש ובראשונה לצרכי הגנה משפטית על ה-המצאה, ובתוך כך, למנוע מאחרים לעשות בה שימוש לאורך כל התקופה בה היא רשומה כפטנט. עצם רישום הפטנט מקנה לבעלי ה-המצאה, מגוון רחב של אפשרויות בכל הנוגע למיצוי פונטנציאל ה-המצאה, וביניהן, אפשרות ממשית ליצירת רווחים מההמצאה גם במסגרת ייצור המוצרים/שירותים העומדים בבסיס ההמצאה וגם באמצעות מכירת זכויות הפטנט ו/או מתן אישור לחברות מסחריות לצרכי הפקת רווחים מההמצאה. בנוסף, רישום פטנטים על ידי חברות וארגונים שונים, היא פעולה המסייעת ליצירת מוניטין עסקי ויצירת שיתופי פעולה עם חברות וארגונים אחרים המזהים את הפוטנציאל הטמון באחד או יותר מהפטנטים הרשומים.

איך לרשום פטנט?

בראש ובראשונה נציין שכל תהליך רישום פטנט הוא תהליך מורכב ומתמשך, ולכן, קיימת חשיבות רבה לקבלת הדרכה מקצועית מגורמים מוסמכים ומקצועיים הכוללים בין היתר עורך דין פטנטים המתמחה בכל ההיבטים המשפטיים הנלווים להתליך הרישום ועורך פטנטים המתמחה בכל ההיבטים המקצועיים הנחוצים לכם לצורך רישום הפטנט.

להלן מידע כללי על השלבים המומלצים בכל תהליך רישום פטנט

  1. פגישה עם עורך פטנטים – הפגישה נועדה לצרכי קבלת חוות דעת ראשונית בכל הנוגע לאפשרויות העומדות לרשותכם לצורך הגנה על ההמצאה בעזרת פטנט. שימו לב – לפגישה עם עורך הפטנטים מומלץ להגיע כאשר אתם מצוידים בכל סוגי המסמכים או האמצעים השונים הקשורים להמצאה.
  2. כתיבת בקשה לצרכי הגשת הפטנט – את הבקשה לפטנט מומלץ לכתוב ביחד עם עורך הפטנטים ובשלב זה לשתף עורך דין פטנטים, וזאת לנוכח הועבדה שמדובר בכתיבה טכנית אותה חשוב להתאים לדרישות רישום פטנטנים במדינות שונות מסביב לעולם.
  3. הגשת הבקשה למשרד הפטנטים – את הבקשה יש להגיש למשרד רשם הפטנטנים בכל מדינה בה אתם מעוניינים לרשום את הפטנט וזאת בצירוף אישור על תשלומי אגרות.

לאחר הגשת הבקשה, בקשתכם נבחנת על ידי בוחן פטנטים מטעם משרד הפטנטים במדינה בה הגשתם את הבקשה. בכל אותם מקרים בהם ממצאי בחינת הבקשה עומדת בדרישות הגנה באמצעות פטנט, הפטנט שלכם מתקבל והודעה על כך מתפרסמת ברבים. במידה ואין כל התנגדות לרישום הפטנט, הבקשה לפטנט מאושרת באופן סופי וההמצאה שלכם נרשמת כפטנט.

איפה רושמים פטנט?

רישום פטנט בישראל הוא תהליך המתבצע באמצעות רשות הפטנטים הפועל מטעם משרד המשפטים, כאשר רישום הפטנט בישראל מקנה את הזכות ברישומו במדינות נוספות ברחבי העולם הנכללים במדינות החתומות של הסכם בינלאומי לרישום פטנטים.

הגנה על פטנט

הגנה על הפטנט אותו אתם מעוניינים לרשום חשוב שתעשה עוד בטרם רישומו, ולכן, קיימת חשיבות רבה למעורבותו של עורך דין פטנטים המתמחה בדיני קניין רוחני. באופן זה תוכלו לבחון את כל האפשרויות העומדות לרשותכם לצורך הגנה משפטית על הרעיון העומד בבסיס ההמצאה ועל אופן רישום הפטנט באופן כזה שיבטיח לכם הגנה משפטית רחבה. מעורבותו של עו"ד פטנטנים בשלבים מקדימים ככל הניתן לרישום הפטנט, יאפשרו גם לכם לבצע תהליך עבודה מקביל אל מול עורך הפטנטים בצורה המיטבית ביותר. כיום, חלק לא מבוטל ממשרדי עריכת הדין העוסקים ומתמחים בהליכי רישום פטנטים, מאפשרים לכם להסתייע בשירותיו של עורך פטנטים עימו הם עובדים ברמה השוטפת.

לקבלת מידע נוסף ויעוץ משפטי בנושא ניתן לפנות למשרד עו”ד אורלי ספיר סחייק בטלפון: 04-8528528 | 054-2122878 או להשאיר פרטים ואנו נחזור אליכם.

שתפו את המאמר

מאמרים נוספים לקריאה

התנגדות לרישום סימן מסחר
מאמרים משפטיים

התנגדות לרישום סימן מסחר

התנגדות לרישום סימן מסחר ככל שתוגש ע"י כל גורם שיש בידו טענה ולו דחוקה לכך שהסימן המבוקש אינו כשר לרישום כסימן מסחר. במרבית ההתנגדויות נטענת

עורך דין דיני אינטרנט
מאמרים משפטיים

מנגנון "הודעה והסרה"

האם מנהל אתר אינטרנטי, מנהל פורום או הבעלים של אתר אינטרנט אחראי לפרסום פוגעני שבוצע ע"י הגולש באתר? תחילה – עלינו לדעת מהו פרסום פוגעני.

רישום סימן מסחרי
מאמרים משפטיים

מחיקת סימן מסחר

סימן מסחר הינו סימן (בין עם סמליל או רק מילים או צירוף של השניים), אשר מבדיל את העסק של בעליו משאר המתחרים. בין אם הנך

פרשת שירביט
מאמרים משפטיים

פרשת שירביט – זה כאן, גם בעסקים קטנים

אימתו של כל בעל מאגר מידע היא אירוע של אבטחת מידע. בתאריך 1/12/20 פורסם באמצעי התקשורת על אירוע אבטחת מידע בחברת הביטוח "שירביט". באופן שמידע

חסימה בפייסבוק
מאמרים משפטיים

חסימת דף פייסבוק

היום, מאחר והשיווק הדיגיטלי הוא נשמת אפו של העסק, חסימת דף פייסבוק ו/או אינסטגרם – גורמים בשבריר שנייה לניתוק העסק מהרוכשים ו/או אלה שנדרשים לקבלת

הפרת הסכם סודיות
קניין רוחני

הפרת הסכם סודיות

הכלים המשמעותיים של עסק ביצירת בידול ויתרון בשוק הצרכני הם הקניינים הרוחניים שמאחורי המוצרים או השירותים אותם הוא משווק. הכוונה לפטנטים, עיצובים ושאר היתרונות הרעיוניים

רישום סימן מסחר בינלאומי
סימני מסחר

רישום סימן מסחר בינלאומי

רישום סימן מסחר במדינת ישראל מגן על המוצר או השירות של בעל הסימן מפני חיקויים והטעיות באמצעות הסימן בתחומי הטריטוריה של מדינת ישראל בלבד. בעלי

רישום זכויות יוצרים
זכויות יוצרים

רישום זכויות יוצרים

כל יוצר המוציא תחת ידיו מוצרים אומנותיים, מכל סוג שהוא, מכיר את התחושה הקשה של איבוד הייחודיות. לפעמים לוקח חודשים ואפילו שנים עד שהיצירה האישית

הפרת סימן מסחר
סימני מסחר

הפרת סימן מסחר

בעל עסק קם בבוקר, פותח את הטלפון ומגלה פתאום את סימן המסחר שלו מככב על שיווק מוצר שונה לחלוטין מזה שלו. הוא מצליח לזהות שזהו